miércoles, 21 de octubre de 2015

dijous, 12 de novembre de 2015


LECTURA: Contes del món

LECTURA: LLEGIU I RESUMIU 3 CONTES DELS QUE TROBAREU EN AQUEST ENLLAÇ:

CONTES DEL MÓN

Quan ja hàgeu fet el resum d'unes 5 o 6 línies,  expliqueu qui són els personatges principals i secundaris, en quin lloc transcorren els fets i en quina època.
Finalment, expliqueu quina és al lliçó que ens volen transmetre.



diumenge, 8 de novembre de 2015


Estacions de l'any


ACTIVITATS:

1. Quines són les estacions de l'any?

2. Selecciona d'aquesta web un refrany sobre cada estació: REFRANYS ESTACIONS

3. Selecciona una imatge que t'agrade per a cada estació i posa-la al costat de cada refrany.

4. Escriu algun record que tingues de cada estació al costat de les imatges.

5. Digues quina estació de l'any t'agrada més i per què.

6.  Porta a classe algun detall de l'estació en què ens trobem per fer-li una foto i incloure-la en el teu blog.

7. L´alimentació durant la tardor: fixeu-vos en les fruites i les verdures d'aquesta estació i prepareu una recepta de cuina que continga algun d'aquests productes. Indiqueu els ingredients i la preparació. Feu una foto del plat, un vídeo de la preparació i, si podeu, la porteu a classe per tastar-la.


A la tardor abunden les hortalisses de color groc or, les carns blanques i el peix. - See more at: http://www.duetsportsblog.com/ca/2012/10/29/quins-aliments-predominen-a-la-tardor/#sthash.ukqHbpTX.dpuf
A la tardor abunden les hortalisses de color groc or, les carns blanques i el peix. - See more at: http://www.duetsportsblog.com/ca/2012/10/29/quins-aliments-predominen-a-la-tardor/#sthash.ukqHbpTX.dpuf
A la tardor abunden les hortalisses de color groc or, les carns blanques i el peix. - See more at: http://www.duetsportsblog.com/ca/2012/10/29/quins-aliments-predominen-a-la-tardor/#sthash.ukqHbpTX.dpuf
A la tardor abunden les hortalisses de color groc or, les carns blanques i el peix. - See more at: http://www.duetsportsblog.com/ca/2012/10/29/quins-aliments-predominen-a-la-tardor/#sthash.ukqHbpTX.dpuf
Fruites de tardor

Al setembre:
– Encara podrem aprofitar les darreres prunes, els últims préssecs, melons i síndries.
– Les figues comencen a finals d’agost i duraran fins a la primera meitat d’octubre.
– Gaudirem del primer raïm.
– Arriben les pomes de les varietats golden i vermella.
– Després de la pera ercolina, arriben la llimonera, la blanquilla i la conference.

A l'octubre:
– Apareixen les pomes granny smith, fuji i pink lady i les peres de Puigcerdà.
– És l’època de la magrana, el caqui, el codony i la xirimoia.
– És el moment de fruites seques com ara la castanya i el dàtil. La castanya té moltes menys calories que la resta de fruites seques i molta fibra.
– Encara que trobem plàtans i kiwis tot l’any, la tardor és el seu millor moment.

Al novembre:
– Apareixen els primers cítrics com ara la mandarina, la taronja i l’aranja.

Verdures de tardor:


Al setembre:
– Encara trobarem pebrots, albergínies, carbassons, cogombres i fonoll.
– També és un bon moment per a la mongeta tendra i les cebes.

A l’octubre:
– Apareixen les cebes tendres, les carbasses, els moniatos, les bledes, l’api, els espinacs, l’escarola i tota la família de cols i bròquils (col de Brussel•les, coliflor, col d’olla, col llombarda, col xinesa…).
– De patates i de porros n’hi ha tot l’any, però ara és el seu millor moment.

Al novembre:
– Arriben les carxofes, les endívies, les faves, els pèsols, els alls tendres, i és l’època d’inici de la pastanaga.
– Durant aquests mesos, depenent de les pluges i la humitat, arribaran els bolets (rovellons, xampinyons, moixernó, rossinyol…)

NUMERALS

 1. Escriviu en lletra el resultat de les operacions aritmètiques següents:
 1+4=cinc 7-7=zero 10+7=disset 30+40=setanta
 2+2=quatre 6+4=deu 10+8=dihuit 50+30=huitanta
 1+2=tres 9+3=dotze 10+9=dinou 20+70=novanta
 5-4=u 7+6=tretze10+10=vint 50+50=cent
 9-3=cinc 6+8=catortze 30+30=seixanta 100x10=mil
 8+1=nou 8+3=onze 70-40=trenta
 9-2=set 7+8=quinze 60-10=cinquanta
 3+3=sis 8+8=desset 80-40=quaranta
2. Escriviu en lletres totes les expressions numèriques:
a. 31 plats trenta-u-plats                                            g. l'autobús 41cuaranta-u-l'autobus
b. 1 quilòmetre un quilometre                                   h. 22 persones vint-i-dos-persones
c. 41 pàgines cuaranta-u-pagines                                        i. la pàgina 41 cuaranta-u-pagines
d. 31 dies trenta-u-dies                                              j. el dia 31 trenta-u-dies
e. Calce el 41. cuaranta-u-clace                                      k. 21 parells de sabatesvint-i-u parells
f. els anys 90 noranta-anys                                       l. els anys 30trenta anys
3. Torneu a escriure aquestes frases canviant les xifres per lletres:
 
a. El dia vint-i-dos tindrem vacances.
b. Lu1 de maig és la festa dels treballadors.
c. Al sorteig ha eixit el número setanta-u.
d. Els anys seixanta van ser molt innovadors.
e. M'he comprat dos camises i u  ulleres.
4. Transformeu les expressions següents en els ordinals corresponents: 
  Ex.: La vegada que fa 30: la trentena vegada
 1. La porta que fa 10: la  decima  porta
2. L’error que fa 14: el catorze error
3. La persona que fa 11: la onze persona
4. La volta que fa 12: la dotzena  volta
5. El dia que fa 5: el cinc dia
6. La pàgina que fa 4: la cuarta pàgina
7. L’invitat que fa 7: el setimo  invitat
8. L’ocasió que fa 8: la octava ocasió
9. L’alumna que ha quedat en el lloc 1: la u alumna
5. Poseu la xifra corresponent a cada numeral: 
  Ex.: tres (3)
  dos ( 3) onze (11) mil (1.000)
 zero ( 0) quinze ( 15) un milió (1.000.000)
 huit/vuit (8) vint (20) cent (100)
 set ( 7) díhuit/divuit (18) setanta (70)
 quatre ( 4) dèsset/disset (17) trenta (30)
 nou ( 9) dotze (12) cinquanta (50)
 cinc (5) catorze (14) huitanta/vuitanta (80)
 u/un (1) dènou/dinou (19) quaranta (40)

ACTIVITATS

1a activitat: obrir el vostre blog personal. Si no teniu gmail obriu-vos un compte de correu i després un blog en blogger que ha de tenir el vostre nom, cognom, curs i grup. Per exemple: pilargarcia2na.blogspot.com
 
Quan ja tingueu el blog obert, heu d'enviar-me l'adreça al meu correu i convidar-me a editar. Aquest és el meu correu: pilar.garcia@institutoserpis.org
 
Copieu el següent enllaç i contesteu el qüestionari on-line:  
Quan hàgeu contestat, indiqueu en el vostre blog quins avantatges trobeu en treballar amb l'ordinador i quins inconvenients.  
2a activitat: CAIXA DE LA VIDA. Portareu una caixa a classe amb els 10 objectes més importants de la vostra vida i explicareu perquè ho són.



 3a activitat: Fareu una foto dels objectes i de la caixa i la incloureu al vostre blog. Descriureu els objectes i l'explicació de la importància que tene en la vostra vida.

 4a activitat: LLibre de la vida. Primer us presentareu indicant la següent informació:

1. Em dic sandra i aquest nom me’l posaren per la amiga de la meua mare 

Ciutat on vaig nàixer:valencia

Hospital:clinic

Dia (en lletra), mes i any 25 de febrero de 2001

Vaig ser (el/la primer/a, segon/a, tercer/a...) fill/a per als meus pares.

 Quan vaig nàixer vaig pesar no lo se 

Sí/No van haver complicacions en el meu naixement, que van serno lo se

 La meua primera paraula va ser  mama

Vaig començar a caminar quan tenia un any

Un dels meus primers records és no lo se

Una de les coses que més m’agradava quan era menudet/a era no lo se

Recorde la següent anècdota perquè els meus pares me l’han contadano me'n recorde

   
Escriu aquelles coses que més recordes entre totes les que t’han ocorregut al llarg de la teua vida: festes d’aniversari, viatges, alguna malaltia o accident, algun fet divertit o estrany. Digues en cada cas quina edat tenies quan et va passar.


2. Ara parlaràs de la teua vida escolar:
a) Anares a la guarderia o escola bressol? Com es deia? Quants anys tenies quan començares a anar? Si no anares a cap escola bressol, qui tenia cura de tu quan eres xicotet/a?

3. Quina va ser la teua primera escola? En quin barri estava? Vas canviar d’escola abans de venir a l’institut? A quina o a quines? Per què?

4. Quins són els records que tens de l’escola?
a) Quins amics/gues feres? Encara els veus?
b) De quins mestres te’n recordes i per què?
c) Quines assignatures t’agradaven més i quines menys i per què?
d) Recordes alguna excursió o festa de l’escola? Quina o quines? On anàreu, què féreu?
e) Vas ser bon/a alumne/a? Explica per què.
f) Què és el que més t’agradava de la teua escola?

5. Ara estàs a l’institut:
a) Com pensaves que seria?
b) És com te l’imaginaves?
c) Què t’està resultant més fàcil i què més difícil?
d) Trobes diferències amb el col·legi? Quines?
e) Què t’agradaria estudiar de major?

Com has vist t’he fet moltes preguntes. Primer, respon-les i després escriu un text complet en el qual parles de tots els aspectes que has contestat, però contant-ho tot seguit. Per exemple:
La meua vida escolar va començar quan tenia tres anys. Els meus pares m’enviaren a una escoleta bressol que es deia “Peter Pan”. Allí vaig fer molts amics i encara que no ho recorde bé, la meua mare m’ha dit que al principi plorava tots els dies quan em deixava. Allí passava des de les 9h del matí fins a les 17h. Ma mare diu que al principi sempre estava malalt perquè ens passàvem els mocs d’uns a altres.
Més tard, quan tenia 6 anys em van portar al col.legi ….








divendres, 11 de setembre de 2015


ACTIVITATS INICIALS DEL CURS 2015-16

BENVINGUTS AL BLOG DE VALENCIÀ DE 2n d'ESO!

Aquest serà el vostre llibre digital on trobareu tots els continguts i les activitats que realitzarem durant el curs i que vosaltres anireu fent en el vostre blog personal i quadern de classe

QUÈ TREBALLAREM I COM HO FAREM

METODOLOGIA
Anirem a l’aula d’informàtica sempre que siga possible i utilitzarem el blog del curs per seguir les activitats i els projectes que cal fer. A més, portareu a classe un quadern per a la matèria i elaborareu el vostre propi llibre electrònic obrint un blog personal on s’inclouran tot els treballs acabats durant el curs.  

ATENCIÓ: Qui no utilitze correctament l'ordinador per a treballar es dedicarà només a fer les activitats del llibre de text en el seu quadern de paper.

PROJECTES


Per grups i individualment participareu en l’elaboració dels següents projectes:

·       Caixes de vida: portareu a classe una caixa personal que continga 10 objectes i fotos que represente una cosa especial en la vostra vida i explicareu el seu significat. Els fareu una foto i els incloureu al vostre blog amb la presentació corresponent de cada objecte. Cada objecte ben presentat es contarà en 1 punt per  a la nota. Escoltareu els que presenten els vostres companys i triareu un objecte de cadascú que us haja cridat l’atenció i explicareu perquè.

·       Llibre de la vida: escriureu el llibre de la vostra vida amb tot allò d’especial que us ha passat a vosaltres i a la gent del vostre entorn. Incloureu fotos o il·lustracions per completar visualment al informació.  Seguireu aquest ordre:

1.records de la infantesa,
me'n recorde cuan era xicoteta jugaba con la meua prima a les muñeques y sempre salia perdient perque me rompia les cabezes de les muñeques.

2.descripció de fotografies vostres que representen moments especials,
 hay una fotografie que me represente el moment especials es cuan salia en la foto con mi familia y el padrino

3.narració d'un moment inoblidable i d'un altre que us agradaria oblidar
mi moment inoblidable cuan este verano me fui con la familia a la platja, i el moment que me agradadaria oblidar es cuan mi hermana per casi se ahoga 

4.article d’opinió sobre experiències interculturals que heu viscut,

5.entrevista amb un familiar sobre algun moment històric viscut i sobre com era l'ensenyament del valencià quan anava a l'escola i altres diferències amb l'escola actual,
 en el col-legi me recorde que me contavem com era valencia antiga ment y la meua mare tambe me lo conto y la meua mare me llevo a les torres de serrano per ensenyarme les marques del  aigua 

6.narració d’una història o llegenda tradicional que hàgeu escoltat del vostre poble o de la vostra família, escriure una antologia de les recollides
me han contado moltes histories de valencia

7.explicació del tema d'una cançó que us agrade i audició a classe,
me agrada moltes temes de cançós 

8.selecció d'una pel·lícula que recordeu especialment i recomanaríeu, presentació del tràiler de la pel·lícula a classe
la pel-licula que me recorde es de a tres metros sobre el cielo  y me agrada molt

9.selecció d'una imatge que us agrade especialment, il·lustració, pintura o fotografia, i descripció,
hay una imatge que me agrada molt cuan era menudeta 

10.presentació del vostre personatge favorit, real i de ficció,
el personatge favorit es mario casas 

11.assaig sobre les pors que teniu i com les heu anat superant o no i sobre quines coses us fan enfadar i què feu per superar-ho,
cuan me enfade me voy de casa y me voy a dar una vuelta per el barri 

12.poema a l'amistat, a la família o a una persona estimada,
yo le escribo poemas a le teua amiga perque le agraden molt los poemas 

13.carta a un professor per explicar-li el que us ha aportat el seu mestratge i el que us ha decebut.

·       Booktràiler: vídeo sobre les obres llegides o també una fotonovel·la, un còmic o un relat il·lustrat.

·        Vídeo-recepta i llibre de receptes, preparació i tast dels plats.

·        Videoling sobre qüestions gramaticals que calga revisar.

·        Kamishibai o teatre de paper, dramatització d’una obra teatral.

·        Anunci-denúncia i participació en el periòdic i la ràdio de l’institut.


CRITERIS D'AVALUACIÓ 

 Els aspectes que tindrem en compte per tal d'avaluar el rendiment acadèmic són els següents:

-  Exàmens dels continguts treballats. El seu valor serà de 5 punts sobre la nota global.

-  Exposicions orals: Cada alumne haurà de fer una breu exposició oral (10' aprox.) en cada avaluació. Es pretén que l'alumne practique l'expressió oral i que la vaja perfeccionant. Aquesta exposició tindrà un valor d'1 punt sobre la nota.

-  Lectures: S'ha de fer, com a mínim, una lectura per avaluació. De la lectura es farà un control oral i escrit. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts sobre la nota.
- Actitud i llibreta/blog: entenem per actitud la participació, l'aprofitament de la classe, l'atenció a les explicacions, la col·laboració en la correcció d'exercicis, el compliment de les obligacions manades per a casa, la realització de les diferents activitats que es proposen, portar al dia el quadern o blog, l’assistència, la participació a classe i el treball col·laboratiu. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts.
Recuperació: L'avaluació és contínua, excepte en les lectures i en el treball. Per tant, no hi ha recuperació dels exàmens d'avaluació.

Activitats del llibre de la vida


Llibre de la vida: escriureu el llibre de la vostra vida amb tot allò d’especial que us ha passat a vosaltres i a la gent del vostre entorn. Incloureu fotos o il·lustracions per completar visualment al informació.  Seguireu aquest ordre:

1.      records de la infantesa,
de moment no tinc ningu record 

2.      descripció de fotografies vostres que representen moments especials,
tinc moltes fotografies pero no me es especial ninguna 

3.      narració d'un moment inoblidable i d'un altre que us agradaria oblidar,

4.      article d’opinió sobre experiències interculturals que heu viscut,

5.   entrevista amb un familiar sobre algun moment històric viscut i sobre com era l'ensenyament del valencià quan anava a l'escola i altres diferències amb l'escola actual,
me han contado el el col-legi moltes histories de valencia

6.     narració d’una història o llegenda tradicional que hàgeu escoltat del vostre poble o de la vostra família, escriure una antologia de les recollides

7.      explicació del tema d'una cançó que us agrade i audició a classe,

8.      selecció d'una pel·lícula que recordeu especialment i recomanaríeu, presentació del tràiler de la pel·lícula a classe

9.     selecció d'una imatge que us agrade especialment, il·lustració, pintura o fotografia, i descripció,

 nicky jam es mi cantante favorito. 
10.  presentació del vostre personatge favorit, real i de ficció,

11.   assaig sobre les pors que teniu i com les heu anat superant o no i sobre quines coses us fan enfadar i què feu per superar-ho,

12.   poema a l'amistat, a la família o a una persona estimada,

13.   carta a un professor per explicar-li el que us ha aportat el seu mestratge i el que us ha decebut.

Després enquadernareu el llibre i el personalitzareu, com podeu veure en aquest exemple:


 A més, heu de preparar:

·       Booktràiler: vídeo sobre les obres llegides o també una fotonovel·la, un còmic o un relat il·lustrat.

·        Vídeo-recepta i llibre de receptes, preparació i tast dels plats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario